Waarom kochten mensen vroeger aandelen Philips? Omdat ze zich betrokken voelden bij Philips. Hierdoor ontstond er een web van betrokken ambassadeurs die Philips ondersteunde. Hierdoor stond Philips als een huis.

Financieel gewin is nu bij 99% van de aankopen van aandelen de beweegreden. Dat is doodzonde, omdat het aandeel in de kern zo’n mooi product is. Je zegt eigenlijk “Ik neem deel aan”; je hebt een deelneming in de onderneming. Je verbindt je met een onderneming, je laat je betrokkenheid zien. Gelukkig zijn er nu mogelijkheden om het aandeel weer in ere te herstellen.

Op ‘De Creatiekaart’ van Geefeconomie is “aandelen uitgeven” één van de mogelijkheden om een stuk Geefeconomie toe te voegen aan jouw onderneming. Je verstevigt daarmee jouw netwerk. Hierdoor transformeert jouw netwerk naar een cirkel van betrokken ambassadeurs en misschien uiteindelijk wel naar een movement.

Ben of ken jij een ondernemer/onderneming voor wie dit interessant klinkt? Laat het me weten. Ik bouw graag mee aan mooie initiatieven. Naast het in ere herstellen van het aandeel, hebben we nog 12 andere creatieve acties op ‘De Creatiekaart’ staan waarmee ondernemingen zich kunnen verrijken met een stuk Geefeconomie.

Let op! Jouw onderneming verrijken met een stuk Geefeconomie kan alleen als je een pionier bent die zijn nek uitsteekt voor een mooiere wereld!

Bewustzijn

Lees hier alle blogposts
over bewustzijn & intuitïe

Natuurlijk leren

Lees hier alle blogposts
over natuurlijk leren &
onvoorwaardelijk ouderschap

Een nieuwe wereld

Lees hier alle blogposts
over een nieuwe wereld

Over geld & geven

Lees hier alle blogposts
over geld & geven